neděle 9. října 2011

Hudba mého srdce a mysli I. (Rammstein)

Adele - Rolling in the Deep
Tuhle písničku jsem si v poslední době zamilovala, nijak nesouvisí s článkem.
Melodie: Perfektní  Zpěv: Perfektní Klip: Perfektní Text: Čekala bych víc, ale dejme tomu.



 To byla na začátek píseň, kterou poslouchám právě teď.  Ale pokračujme. Jak už nadpis napověděl, tento článek bude pojednávat o jedné z mých nejoblíbenějších hudebních skupin - Rammstein.

 Nenajdete tady nějaká fakta o členech kapely, jejich albech, či jiné "oficialní" informace. Budu psát o tom, co ta budba znamená pro mě.

Když jsem se s Rammsteiny setkala poprvé, bylo to přes píseň "Amerika" , jak jinak. V tu chvíli mě nijak nezaujali - takový průměr. Změnilo se to, až když jsem narazila na jistý blog jisté slečny. Byla tam písnička, o které jsem psala v minulém článku.

Když jsem jí slyšela poprvé, plakala jsem. A když jsem si, ve tři hodiny ráno, sedla do okna, pozorovala noční Plzeň a poslouchala ji, plakala jsem znova. Když jsem stála na Ajfélovce a v uších mi zněl konec třetího refrénu, opět jsem plakala.  Není však jediná od Rammsteinů, co poslouchám. Například "Mutter" , "Ohne Dich", "Wo bist du?" "Engel", "Sonne" , "Spring" a podobně. Pak je tady ale ještě další srdcovka. Stirb Nicht Vor Mir.

Tato písnička mě nezaujala hned na první poslech, tak, jako Frühling. Přesněji řečeno mě zaujala až poté, co jsem si našla text.


Originál

Ich weine leise in die Zeit
Ich weiß nicht wie du heißt
Doch ich weiß dass es dich gibt
Ich weiß dass irgendwann
irgendwer mich liebt
He comes to me every night
No words are left to say
With his hands around my neck
I close my eyes and pass away

Překlad
Tentokrát tiše pláču
Nevím jak se jmenuješ
Ale vím, že jsi
Vím, že někdy
někdo mě bude milovat
Chodí za mnou každou noc
Nejsou slova která by se dala říci
S jeho rukama kolem mého krku
Zavřu oči a zemřu
(překlad šlohnut z http://cs.affenknecht.com)

Připomíná mi to jeden takový můj citát.

"A dost! Začnu žít v realitě a přestanu si povídat s lidmi, kteří se  mnou nejsou! Co myslíš, Sugizo, zvládnu to?"

Každá písnička má nějaký význam, to je jasné. Ten význam ale nemusí být vždycky zřejmý, takže to každý může pochopit jinak. Když jsi čtu texty písniček, a potom si najdu, o čem má ta písnička, dle autorů textu, být, bývám opravdu překvapena. Člověk si to většinou vyloží na základě nějaké své osobní zkušenosti. Jako například já zde. Ach...

Nyní si jdu sednout do okna, a za písně "Frühling in Paris", s cigaretou v ruce, pozorovat noční Plzeň.

A ne, nebudu plakat.



Žádné komentáře:

Okomentovat